Recent a avut loc o nouă ediţie a celebrei curse de 24 de ore de la Le Mans. Evenimentul pornit în 1923 a ajuns la ediţia 92, fiind una dintre cele mai apreciate curse de anduranţă din lume.
Ediţia din acest an a fost câştigată de Italy Ferrari AF Corse, cu piloţii Antonio Fuoco, Miguel Molina şi Nicklas Nielsen, care au reuşit 311 tururi de circuit pe parcursul celor 24 de ore.
De altfel, nu mai puţin de 8 alte echipe au reuşit să încheie cele 311 tururi, diferenţa fiind una de ordinul secundelor.
Însă un astfel de final strâns ne aduce aminte de o altă cursă extrem de disputată, la care Texaco a luat parte ca sponsor.
În 1995 luau startul în Le Mans nu mai puţin de 48 de echipe. Printre ele şi echipa franceză Courage Compétition, formată din francezii Bob Wollek şi Éric Hélary, precum şi americanul Mario Andretti. La vremea aceea Andretti era o legendă vie. Câştigase Daytona 500, Indianapolis 500, era campion în Formula 1 (în 1978) şi reuşise să devină un simbol în toate competiţiile auto.
Maşina Courage Competition se duela cu mai multe maşini McLaren, dar şi cu Porsche sau Ferrari. Deşi Andretti era favoritul publicului, cursa le-a dat tuturor prognozele peste cap. O serie de probleme au forţat echipa Courage să oprească şi să piardă astfel multe minute preţioase, care la final s-au dovedit a fi decisive.
O serie de modificări au ţinut maşina pe loc, timp în care McLarenul de la Kokusai Kaihatsu Racing a continuat pe circuit. Însă echipa franceză a recuperat fantastic şi a fost foarte aproape de victorie.
În final, Courage Competition a reuşit un parcurs excelent, a încheiat 297 de tururi şi s-a plasat pe locul al doilea, la un singur tur de câştigători.
În istorie rămâne prima victorie pentru o maşină McLaren, dar şi un mare “ce-ar fi fost dacă?” pentru Courage şi Mario Andretti.
foto via