Texaco, 20 de ani în România

 

Cu toții am auzit de „Texaco”, dar puțini sunt cei care cunosc istoria numelui companiei și a vestitului său logo. Texaco a fost înființată în Beaumont, Texas, în 1902, purtând inițial numele de The Texas Fuel Company. Până într-o zi când unul dintre angajații companiei a văzut într-o telegramă abrevierea „Texaco”. Din acel moment „Texaco” a devenit porecla neoficială a companiei, pe care, ulterior, au schimbat-o în denumire oficială.

Steaua „Texaco” are și ea o poveste aproape identică. În 1903, un muncitor al rafinăriei, în vârstă de numai 19 ani, le-a propus celor din conducere să adopte ca logo simbolul statului Texas, steaua cu cinci colțuri, la care a adăugat un „T” verde, ambele culori fiindu preluată de pe steagul țării lui de origine, Italia.

Cam așa s-a născut, pe scurt, logo-ul care astăzi, mai bine de un secol mai târziu, este cunoscut în toată lumea. Firesc, de-a lungul anilor, logo-ul s-a mai schimbat, a fost redesenat subtil și i-au mai fost adăugate noi brand-uri, cum s-a întâmplat, de exemplu, la achiziționarea companiei indiene Havoline Oil, în 1931.

În 2001, după fuziunea cu celălalt mare producător și distribuitor de produse petroliere, Chevron, denumirea oficială a companiei se transformă în ChevronTexaco, devenind totodată și unul dintre cei mai puternici jucători pe plan mondial.

Pe piața noastră, istoria Texaco a început cu exact 20 de ani în urmă, în 1999, sub denumirea de Texaco Lubricants România. După fuziunea cu Chevron, firesc, compania își schimbă numele în Chevron România, iar din anul 2014, odată cu schimbarea modelului de business al Chevron Global Lubricants în întreaga Europă, Chevron România a devenit Premium Lubricants, companie care și este și astăzi singurul distribuitor autorizat al produselor Chevron pentru România și Republica Moldova.

 

Menu