Schimbul periodic al uleiul de motor și înlocuirea filtrelor sunt obligatorii pentru asigurarea unei protecții optime, dar și pentru o longevitate superioare a vehiculului dumneavoastră. Iată care sunt filtrele ce trebuie schimbate la majoritatea autoturismelor moderne și motivele care duc la înlocuirea lor.
Filtrul de ulei trebuie schimbat obligatoriu odată cu schimbarea uleiului pentru evitarea degradării rapide a uleiului proaspăt înlocuit. Neînlocuirea filtrului de ulei poate duce, de asemenea, la uzura prematură a motorului, scăderea presiunii uleiului și la un consum mai mare de combustibil.
Filtrul de combustibil îndepărtează impuritățile din combustibil, protejând sistemele sensibile ale motorului, precum pompa de injecție sau injectoarele.
Filtrul de aer protejează împotriva prafului și a impurităților din atmosferă, prevenind uzura și deteriorarea componentelor electronice ale motorului. La fiecare 30.000 de km, filtrul de aer al mașinii reține din aerul aspirat o cantitate de până la 1,5 kg de praf! Rolul filtrului de aer este tot de a proteja uzura motorului prin absorția particulelor de praf prelungind astfel durata sa de funcționare.
Filtrul de polen are rolul de a elimina o mare parte a prafului, polenului, noxelor și bacteriilor ce pătrund în habitaclu, protejând sănătatea pasagerilor, a copiilor în special. Este indicată schimbarea filtrului de habitaclu la fiecare 15.000 km, în special primăvara datorită acumulărilor de mizerie și umezeală din sezonul toamna/iarnă. Pe lângă aspectul legat de sănătate mai contribuie la confortul și vizibilitatea șoferului. Filtrele uzate au ca efecte mirosul neplăcut și aburirea geamurilor, în special în zilele cu umiditate crescută.