Am vorbit cu Rudi Sanders, chimist de suport pentru produse și tehnologie Texaco, pentru a afla ce crede despre evoluţia legislaţiei privind emisiile în afara autostrăzilor.
Prima legislație europeană privind emisiile pentru mașinile mobile nerutiere a fost emisă în 1999, de atunci fiind definite cerințe privind emisiile sau “etape” în funcție de categoriile de putere ale mașinilor.
În conformitate cu standardele europene, limitele globale de emisie pentru emisiile de CO2, hidrocarburi, NOx și particule au evoluat, de asemenea, de-a lungul timpului. În diferite regiuni ale lumii au fost definite standarde de emisie pentru mașinile mobile nerutiere. Standardele europene etapa 5 sunt considerate cele mai stricte în ceea ce privește cerințele lor, iar standardele Tier 4 din SUA și etapa GB pentru standardele din China sunt ambele comparabile cu etapa 4 Euro.
În plus, fiecare producător care activează în industria construcțiilor, mineritului, agriculturii și silviculturii a definit un set de standarde, care utilizează ACEA și API ca punct de referință. În plus, multe mărci de echipamente de teren folosesc mai mulți furnizori de motoare, care, la rândul lor, au nevoie de un set de declarații ale producătorului pe lângă standardele ACEA și/sau API.
Se pare că aceste modificări legislative funcționează. Dacă comparăm definițiile limitelor de emisii de la etapa 1 Euro la etapa 5, acestea au parcurs un drum lung. În 2019, de exemplu, etapa Euro 5 a introdus numere maxime de particule pentru toate categoriile de putere ale mașinilor mobile nerutiere. De la intrarea în vigoare a acestei modificări, limitele de particule au fost reduse cu 97%, iar limita de NOx a fost redusă cu 96% pentru cele mai importante categorii de putere.
Aceste modificări legislative etapizate au determinat producătorii să introducă sisteme de tratare postvânzare pentru a ajuta mașinile de teren să respecte noile limite de emisii. O cerință din etapa 3 Euro a dus la introducerea primelor filtre de particule diesel pentru unele utilaje mobile non-rutiere, în timp ce etapa 4 a stabilit limite de NOx care au necesitat introducerea sistemelor de reducere catalitică selectivă.
Introducerea numărului maxim de particule în etapa 5 a însemnat că majoritatea mașinilor mobile nerutiere au necesitat implementarea unui filtru de particule diesel (DPF) și utilizarea unui ulei de motor cu un nivel mai scăzut de SAPS, așa cum este definit în ACEA E9 și API CK-4, pentru a reduce particulele la nivelurile necesare, așa cum este stabilit în legislație.
În acest caz, uleiurile de motor Texaco Delo 600 ADF pot fi de ajutor. Texaco Delo 600 ADF cu OMNIMAX™, o tehnologie patentată de Chevron, este primul ulei de motor pentru vehicule grele care are capacitatea de a reduce drastic acumularea de funingine în filtrele DPF, contribuind la asigurarea unei protecții excepționale a sistemului, atât pentru motor, cât și pentru sistemul de emisii.
Potrivit atât pentru aplicații pe șosea, cât și în afara acesteia, Texaco Delo 600 ADF este formulat cu numai 0,4% cenușă sulfatată – cu mult mai puțin decât limita ACEA și API de 1% cenușă sulfatată, așa cum se găsește în multe uleiuri de motor pentru sarcini grele actuale.
Această linie de produse și tehnologia sa de aditivi pot ajuta la reducerea drastică a ratei de colmatare a DPF, ceea ce duce la o durată de viață mai lungă a DPF, la cicluri mai puțin frecvente de regenerare a DPF și contribuie la o economie de combustibil îmbunătățită cu 3% pe durata de viață a echipamentului.
Pentru a afla mai multe despre produsele Texaco pentru off-highway, vă rugăm să vizitați: www.texacolubricants.com
Informații suplimentare despre piața europeană a vehiculelor pot fi găsite la: www.acea.auto