Uleiul de motor este responsabil pentru lubrifierea diverselor părți ale acestuia și pentru buna lui funcționare. Dacă, din diverse motive, rămânem fără ulei de motor și nu aflăm acest lucru din timp, de multe ori s-ar putea să fie prea târziu, deoarece funcționarea fără ulei poate duce inclusiv la calarea motorului.
Cum verficăm dacă nivelul uleiului este cel indicat de producătorul mașinii?
Pentru a evita alarmele false, cel mai bine este ca verificarea să aibă loc dimineață, atunci când mașina a stationat suficient, uleiul s-a răcit și s-a scurs tot în baia de ulei;
Asigură-te că mașina este parcată pe o suprafață plană și plată, trage frâna de mână, ridică capota și asigur-o.
Localizează joja (de obicei este plasată în mijlocul motorului, iar mânerul este în culori aprinse ca să iasă în evidență)
După ce ai localizat-o, trage-o afară și șterge-o cu un prosp de hârtie sau cu o cârpă curată. După ce-ai șters-o bine, o introduci din nou în lăcașul ei, o fixezi bine și o tragi din nou afară. Acum îți va indica exact cantitatea de ulei din interiorul motorului;
Culoarea și cantitatea uleiului
Dupa culoarea uleiului ramas pe jojă, o să-ți dai seama dacă trebuie schimbat sau nu. Un ulei curat este de obicei auriu, ca mierea, și clar. În timp ce, uleiul foarte uzat este aproape negru sau maro și foarte gros. Mașina poate să funcționeze și cu un ulei uzat, însă nu la parametrii optimi, ducând la uzura accelerată și prematură a motorului. Din acest motiv, este recomandat să faceți schimbul cât se poate de repede.
Dacă joja vă arată o cantitatea potrivită de ulei, cu o culoare clară, nu ai de ce să-ți faci griji.
Efectuează această verificare o dată pe săptămână pentru a evita situațiile neplăcute la care se ajunge atunci când motorul rulează cu o cantitatea prea mică de ulei.